Aneta Rita Borkowska, dr hab., psycholog

Profesor Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie (UMCS), pracownik Katedry Psychologii Klinicznej i Neuropsychologii UMCS. Specjalizuje się w zakresie neuropsychologii rozwojowej. Autorka i redaktorka publikacji książkowych m.in.: „Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży”, „Procesy uwagi i hamowania reakcji u dzieci z ADHD z perspektywy rozwojowej neuropsychologii klinicznej”, artykułów naukowych na temat ADHD, dysleksji rozwojowej, rozwojowych zaburzeń językowych i zróżnicowanych objawów behawioralnych po nabytych uszkodzeniach mózgu u dzieci. W praktyce psychologicznej zajmuje się diagnozą neuropsychologiczną dzieci z różnymi formami patologii zachowania, w tym dzieci z ADHD, oraz terapią neuropsychologiczną dzieci po uszkodzeniach mózgu i z zaburzeniami językowymi.

Luis Quintanar Rojas, Ph.D., psychologist

Founder of the M.A. programme in neuropsychological diagnosis and rehabilitation in the Faculty of Psychology at the Puebla Autonomous University (Mexico). Lecturer of the M.A. programme in special education at Autonomous University of Tlaxcala (Mexico). Invited lecturer of the special programme in child neuropsychology at the Javeriana University in Cali (Colombia) and the M.A. programme in neuropsychology at the University of Seville (Spain). Author of books, chapters and articles on adult and child neuropsychology, assessment, rehabilitation and educational psychology. Specialist in historical-cultural qualitative neuropsychology, rehabilitation of patients with brain injury and correction of children with developmental difficulties.

Yulia Solovieva, Ph.D, psychologist

Director of the M.A. programme in neuropsychological diagnosis and rehabilitation in the Faculty of Psychology at the Puebla Autonomous University (Mexico). Author of books, chapters and articles on developmental psychology, child neuropsychology, rehabilitation and educational psychology. Specialist in qualitative assessment of psychological development at different ages and of neuropsychological difficulties as consequence of brain damage and functional disorders. Author of original and innovative methods for education at primary school. Her works are based on historical-cultural psychology and activity theory (CHAT).